تاثیر بوتاکس زیر بغل در کاهش تعریق

تعریق در ناحیه زیر بغل تا حدودی میتواند نرمال باشه  ولی گاهی متاسفانه آزار دهنده است  و می تواند نشانه بیماری باشد البته خوشبختانه اکثر افرادی که تعریق زیاد در ناحیه زیر بغل دارند زمینه های ژنتیکی دارند و خوشبختانه بیماری خاصی ندارند.

بیماری هایی که باعث تعریق زیاد می شوند عبارتند از پرکاری تیروئید ، دیابت ، استرس زیاد و حتی بیماری هایی که با تب همراه هستند ولی گاهی اوقات هیچ کدام از این عوامل وجود ندارد و ژنتیک عامل اصلی تعریق زیاد است.

خوشبختانه در حال حاضر درمان های خوبی برای تعربق زیر بغل وجود دارد  البته می توان از داروهای موضعی هم استفاده کرد ولی در اکثر موارد داروهای موضعی جواب نمی دهند و موقتا تعریق را کم می کنند.

یکی از بهترین درمان ها که ما به مراجعه کنندگان توصیه می کنیم  تزریق بوتاکس زیر بغل هست.

بوتاکس هایی مثل دیسپورت و مصپورت که برای زیر بغل تایید شده هستند و توسط متخصصین انجام می شود که خوشبختانه برای شخص مشکلی ایجاد نمی کند.

ناحیه ای که بوتاکس تزریق می شود  اول با بی حسی موضعی کاملا بی حس می شود که این مواد بی حسی معمولا به صورت اسپری یا کرم هستند.

پس از گذشت 30 دقیقه از بی حسی ، بوتاکس با سرنگ های انسولین تزریق می شود که با درد زیادی همراه نیست و مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند.

مقدار بوتاکس تزریقی در ناحیه زیر بغل  بستگی  به شدت  تعریق دارد که متخصص پوست تصمیم می گیرد که چه مقدار باید تزریق شود.

کسانی که تزریق برایشان انجام می شود باید افرادی سالم باشند و نباید بیمارهای مربوط به اعصاب و ماهیچه داشته باشند.

تزریق بوتاکس زیر بغل در خانم های باردار، شیرده و کسانی که بیماری های خاصی دارند توصیه نمی شود.

پس از انجام تزریق فرد می تواند به فعالیت روزانه خود ادامه دهد فقط تا چند ساعت نباید فعالیت سنگین داشته باشد.

معمولا اثر تزریق پس از سه الی چهار روز شروع می شود و در عرض یک هفته شخص  متوجه اثر این تزریق می شود و پس از دو هفته اثر آن به ماکزیمم می رسد.

این تزریق پس از گذشت 6 ماه معمولا باید تکرار شود.

در واقع تزریق بوتاکس سیگنال های تحریک کننده عصبی که باعث تعریق زیاد می شود را مسدود می کند و از این طریق از تعریق زیاد پیشگیری می کند و بهبودی حاصل می شود که اثر خوبی دارد البته در صورتی که توسط متخصص انجام شود و فردی که تزریق برایش انجام می شود سالم باشد .